Your Tajrobe

Your Tajrobe

Experimental everything for you
Your Tajrobe

Your Tajrobe

Experimental everything for you

شهاب سنگ

شهاب سنگ ها اجرام طبیعی هستند که توسط جاذبه ی زمین، به سمت آن کشیده شده و پس ازعبوراز جو به سطح زمین برخورد می کنند.این اجرام می توانند شامل تکه هایی ازسیارک ها، دنباله دارها و… باشند. سقوط شهاب سنگ ها ممکن است با ظهورآتش و سپس انفجار همراه باشد. شهاب سنگ ها را معمولا به نام محلی که درآن یافت می شوند نام گذاری می کنند. بعضی از این اجرام شبیه به سنگ های آتشفشانی زمین هستند.


 

ادامه مطلب ...

جنین

به هوهسته‌ای چندیاخته‌ای دودسته جَنین گفته می‌شود.

در انسان، یاختهٔ رشدکنندهٔ از لحظهٔ بارورسازی تا پایان هفتهٔ هشتم رویان (به انگلیسی:embryo) نام دارد و پس از آن جنین (به انگلیسی:fetus) نامیده  می‌شود.

جنین در اوایل رشد خود دارای دمی کوتاه است و همچنین هیچ شباهتی به انسان ندارد طی یک ماه پس از بارورشدن تخمک، خصوصیات ظاهری تمام اعضاء مختلف بدن جنین شروع به تکوین می‌کنند و در ۲ تا ۳ ماه بعدی، بخش عمده جزئیات اعضاء گوناگون پایه‌ریزی شده‌اند. پس از ماه ۳، اعضای جنین از نظر ظاهری شبیه اندام‌های نوزادی می‌شوند. البته باید دانست که همچنان بخش زیادی از تکامل سلولی هر عضو باقی مانده است و جهت تکمیل ان به ۵ ماه باقی‌مانده از یک دوره بارداری کامل نیاز است. حتی در زمان تولد نیز ساختمان‌های خاصی، به خصوص دستگاه عصبی ، کلیه‌ها و کبد، به‌طور کامل تکامل نیافته‌اند.اما ناگفته نماند که جنین توسط هوای موجود در خون موجود در بند ناف تنفس می کند.

 

ادامه مطلب ...

دستگاه گوارش

دستگاه گُوارش یکی از دستگاه‌های فعال در بدن انسان و بعضی از جانداران است. این دستگاه در انسان و مهره‌داران به صورت لولهٔ گوارشی، و در جانوران تکامل نیافته مثل اسفنجها یا کیسه‌تنان به صورت کیسهٔ گوارشی وجود دارد. باید توجه داشت که دستگاه گوارش درجانوران براساس نوع غذایی که می‌خورند به شکل‌های مختلفی وجود دارد....

 

ادامه مطلب ...

خوش آمدید!




با عرض سلام و خوش آمد به تمامی کاربران و دوستان عزیز،امیدوارم مطالب وبلاگ برای تمامی شما عزیران مفید باشد.


لطفا برای ادامه کارمان و بهترشدن وبلاگ،ما را از نظرات خوبتان  دریغ فرمایید.



شکلک های محدثه


آزمون دهم تجربی و ریاضی کانون ۶ اسفند ۹۵

آزمون دهم تجربی و ریاضی کانون ۶ اسفند ۹۵

در این پست آزمون دهم تجربی و ریاضی کانون ۶ اسفند ۹۵ ویژه دانش آموزان رشته علوم تجربی و ریاضی و  فیزیک را قرار داده‌ایم. لازم به ذکر است که این فایل توسط بنیاد علمی آموزشی قلم چی تهیه شده و این بنیاد وقف عام است، پس انتشار این آزمون بلامانع می‌باشد. پاسخنامه این آزمون نیز موجود و در انتهای فایل آزمون قابل مشاهده است. توضیحات بیشتر در مورد آزمون دهم تجربی و ریاضی در ادامه بحث …

 

ادامه مطلب ...

نمونه سوال فصل اول و دوم شیمی پایه دهم

نمونه سوال فصل اول و دوم شیمی پایه دهم

درس شیمی یکی از دروس تخصصی رشته‌های علوم تجربی و ریاضی و فیزیک است. در این پست برای شما نمونه سوال فصل اول و دوم شیمی پایه دهم رو آماده کرده‌ام. در این نمونه سوال سوالات اساسی این دو فصل موجود  است و به تمام آنها پاسخ داده شده است. از این نمونه سوال نیز می‌توان به عنوان یک جزوه برای آموزش نکات اساسی فصل اول و دوم شیمی دهم استفاده کرد.


 

ادامه مطلب ...

فســــــــــــــــیل ها

فسیل چیست؟

فسیل چیست؟

معناى لغوى فسیل عبارت است از چیزى که از حفارى به دست آمده باشد. به عبارت دیگر فسیل ها، اجساد و بقایا و آثار موجوداتى مى باشند که پس از مرگ در بین رسوبات دفن شده و همراه با آن ها تحت تاثیر  پدیدهسنگ شدگى ( دیاژنز ) قرار گرفته اند.

 

ادامه مطلب ...

آلودگی هوا

آلودگی هوا به وجود هر ماده ای در هوا که میتواند برای انسان یا محیط او مضر باشد اطلاق می گردد. آلاینده ها ممکن است طبیعی و یا ساخته دست بشر باشند و ممکن است به اشکال مختلف ذرات جامد یا قطرات مایع یا گاز باشند که بالغ بر 180 آلاینده می باشند .


 

ادامه مطلب ...